Agenda

Compartir:
  • Facebook
  • Twiter

Canvi Climàtic. Desafiaments i oportunitats per emprendre en el nou escenari

del 3 al 5 de novembre
Hora: 10
Data inici inscripció: 27/10/2020
Data fi inscripció: 02/11/2020
Duració aprox.:4 hores
Tipus d'entrada: Inscripció prèvia
Organitzadors: 
Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social
Punts d'inscripció/venda: Inscripcions Online
Lloc: Gornal Activa Online

Aquest curs va dirigit a persones emprenedores que cerquen noves oportunitats o estan en fase de validació de proposta de valor. Al llarg de les sessions l'usuari veura com ha d'adaptar el context de l’activitat emprenedora (generació de noves idees de negoci, recursos/materials utilitzats, acostament a una nova sensibilitat del client i a una regulació i normatives canviants, etc.) a un escenari planetari que en els darrers temps planteja un futur desafiant.

Es tractaran els següents continguts:

Sessió 1:

 OBJECTIU:

· Contextualització: repàs de la informació, notícies i punts clau del nou escenari general.
· Àmbit empresa: esbrinar com afectaran tots aquests desafiaments al context de l’activitat emprenedora.
· Conèixer els canvis i nous requeriments de regulacions i normatives.
· El nou paper del consumidor: motivacions i exigències dels diferents arquetips de cara l’oferta: adaptar-se a ells o morir com a negoci.
· Exemples d’accions exitoses o no d’empreses conegudes: Holaluz, IKEA, etc.
· Anàlisi de tendències de consum, noves o consolidades: Km 0, ecològic, envàs mínim, RRR, etc.

CONTINGUTS:
· Aprendre a identificar noves oportunitats de negoci inspirades en les noves necessitats, hàbits, regulacions i tendències de consum imperants.
· Validar quina ha de ser la nostra proposta de valor d’acord a les noves exigències mediambientals, d’emissions de CO2, etc.
· (Re)definint els rols empresa-consumidor i les noves tendències de consum imperants.
· Comunicació i posicionament: la importància de construir un storytelling que s’adapti als nous temps.
· El paper de les noves tecnologies com a eina d’innovació.
· Què és el Climate Change Canvas i com emprar-lo: un canvas (llenç) per evolucionar les nostres propostes d’acord amb el nou context.

 Sessió 2:

OBJECTIU:
· Identificar noves oportunitats de negoci inspirades en els nous hàbits i tendències de consum, i emprar aquestes tendències per justificar la redefinició de les nostres propostes.
· Dibuixar la nostra proposta de valor d’acord amb la informació, notícies, etc. que defineixen el nou escenari.
· Saber com es caracteritza el nostre consumidor i quines expectatives hem de generar-li d’acord amb les seves necessitats
i motivacions. Role-playing i simulacions d’interacció amb aquest nou target.
· Dissenyar un primer esborrany del nostre storytelling i posicionament com a empresa.

 CONTINGUTS:
· Empatia: fitxa d’arquetip de nou consumidor.
· Climate Change Canvas.
· Validation pitch: presentació breu per rebre retroalimentació de l’audiència. L’activitat es desenvoluparà des d’una òptica eminentment pràctica i participativa. El model emprat es basa en una primera sessió introductòria i inspiracional i una segona de molt pràctica i enfocada, partint de petites explicacions, com aplicar les eines escollides per donar pas al treball individual aplicat directament a les seves empreses.

 

Inscripcions Online

Ajuntament de L'Hospitalet

Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400